გავრცელებული შეცდომები მოსაპირკეთებელი ფილების დაგებისას

Ხშირად ბილიკების ფილებით მოპირკეთება ძალიან მარტივი გვეჩვენება , რის გამოც არაერთ შეცდომას ვუშვებთ. ფილის დაგებისას უამრავი ნიუანსია რაც უნდა ვიცოდეთ და გავითვალისწინოთ, რათა თავიდან ავიცილოთ ფილის დაზიანება ან არ დავხარჯოთ სხვადასვხა რესური მაშინ როცა ის სრულებით არ არის საჭირო. არის ისეთი შემთხვევებიც როცა შეცდომების გამო საძირკველი მთლიანად უნდა გადაკეთდეს, რაც იწვევს ხარჯების გაორმაგებას.

განვიხილოთ ის აუცილებელი პუნქტები, რომლებსაც ყურადღება უნდა მივაქციოთ ფილით მოპირკეთბისას:

საძირკვლის არასწორი მომზადება

  1. მოვაცილოთ ზედაფენა და ნიადაგში გავაკეთოთ 20სმ სიღრმის ორმო. თუმცა აღვნიშნავთ, რომ ეს მაჩვენებელი პირობითია, რადგან ორმოს სიღრმე დამოკიდებულია მთელ რიგ პირობებზე, როგორიცაა: გრუნტის მდგომარეობა, გაყინვის სიღრმე და დასაგრუნტი წყლების დონე ადგილობრივ რელიეფზე. მყარი გრუნტისთვის საკმარისია 20 სმ, ნაკლებად მყარისთვის კი სიღრმე უნდა გაიზარდოს. საშუალო მაჩვენებელი ბილიკებისთვის არის – 20 სმ, ხოლო საავტომობილო სადგომისთვის ან სავალი ნაწილისთვის სიღრმე გასაზრდელია დამატებით 7-10სმ-ით.
  2. ორმოს ფსკერიდან მცენარის, ბალახის ფესვის და ქვის მოცილება აუცილებელია. ასევე მიწის დასველება სარწყავით და ვიბროსატკეპნით მისი დამუშავება, რაც დაგვეხმარება მომავალში თავიდან ავიცილოთ გრუნტის ჩავარდნა.
  3. ორმოს ფსკერზე დავფინოთ გეოტექსტილი ან აგრონაჭერი. ისინი წყალს არ შეაყოვნებენ, მაგრამ ნიადაგში დარჩენილ მცენარეებს არ მისცემენ ზედაპირზე ამოსვლის საშუალებას. ასევე გეოტექსტილი შეუშლის ხელს მატერიკული ნიადაგისა და ქვიშის შერწყმას.
ცუდად მომზადებული „საძირკველი“ ყველაზე გავრცელებული და სერიოზული შეცდომაა.
ტროტუარის „საძირკველი“ უნდა შედგებოდეს რამდენიმე ფენისგან, რომელთაგან თითოეული ასრულებს თავის ფუნქციას.
ცუდად მომზადებული „საძირკველი“ ყველაზე გავრცელებული და სერიოზული შეცდომაა.
ტროტუარის „საძირკველი“ უნდა შედგებოდეს რამდენიმე ფენისგან, რომელთაგან თითოეული ასრულებს თავის ფუნქციას.

სევე მნიშვნელოვანია შემდეგი ფაქტორები:

  • ფენის სისქე,
  • დატეხილი ქვის ფრაქციის ზომა.

მაგალითად, სამგზავრო მანქანების საფარისთვის, დატეხილი ქვის ფენის სისქე არის 20 სმ, ხოლო ფრაქცია 40 მმ-მდე. სატვირთო მანქანების შემთხვევაში მაჩვენებლები შესაბამისად იზრდება 25 სმ და 40-60 მმ-მდე.

ფილის სისქის არასწორად შერჩევა

Მნიშვნელოვანია სწორად განვსაზღვროთ თუ რა სისქის ფილა გვჭირდება. 4 სმ სისქის ფილას თუ დავაგებთ და მასზე გაივლის ავტომობილი ფილა დაზიანდება, რადგან 4 სმ სისქის ფილა მხოლოდ ქვეითად მოსიარულეთათვის არის განკუთვნილი. Ასევე ხშირად მომხმარებელი ამბობს ქვეითათ მოსიარულეთა ბილიკისთვის მინდა მაგრამ არ მინდა 4 სმ სისქის ფილა შევიძენ 8 სმ სისქისას და თავს დავიზღვევ არ დამიზიანდებაო – მსგავსი გადაწყვეტა ფინანსების ტყუილი ხარჯვაა რადგან რეკომენდაცია და ოფიციალური გარანტიაც არის შემდეგი:
4 სმ სისქის ფილა გამოიყენება ქვეითათ მოსიარულეთა ბილიკებისთვის;
6 სმ სისქის ფილა გათვლილია მსუბუქი ტრანსპორტისთვის;
8 სმ სისქის ფილა გათვლილია მძიმე ტრანსპორტისთვის;
10 სმ სისქის ფილა კი გათვლილია განსაკუთრებით მძიმე დატვირთის გზებისა და ინდუსტრიული ობიექტებისთის.

სწორედ ზემოთ ჩამოთვლილი მახასიათებლებიდან გამომდინარე უმჯობესია ყიდვისას გავიაროთ კვალიფიციური კონსულტაცია კომპანიის გაყიდვების მენეჯერებთან და მათი დახმარებით სწორად შევარჩიოთ ფილის სისქე.

ერთი პადონიდან ქოლორ მიქსის ტექნოლოგიით დამზადებული ფილის დაგების წესდება

Color Mix – ეს არის ტექნოლოგია, როდესაც ხდება ორი და მეტი ფერის ნარევით ფილის ზედაპირის შექმნა. გარდა ამისა, თითოეული ელემენტის ფერის ნიმუში უნიკალურია. თუ ერთი პადონიდან ავიღებთ ფილას დავაგებთ და შემდეგ დავიწყებთ მეორე პადონიდან ფილის აღებას დაგებული არ მოგვცემს იდეალურ და ბუნებრივ ფერთა პალიტრას.
ამ პრობლემის თავიდან ასაცილებლად საკმარისია მოპირკეთებისას აიღოთ ფილები სხვადასხვა პადონიდან. ამ შემთხვევაში ფილის ზედაპირის ფერი ჰარმონიულ და მაქსიმალურად ბუნებრივ იერს მოგვცემს.

არ არის ფერდობები

მას შემდეგ, რაც ქუჩაზე მოსაპირკეთებელი ფილებია დაგებული, მასზე აუცილებლად წვიმის შდეგად მოდის ნალექი. წყალი სადმე უნდა მოედინებოდეს. თუ დაგების პროცესში დაივიწყებთ ფერდობებს, ტილოზე გუბეები წარმოიქმნება. მაგრამ ჩამდგარი წყალი ყველაზე მცირე ბოროტებაა. როდესაც ტემპერატურა იცვლება პლუსიდან მინუსამდე და პირიქით, ტენიანობა, რომელიც ხვდება ფილის შიგნით, ანადგურებს საფარს. ამიტომ, კუთხით მოპირკეთება ერთდროულად წყვეტს ორ პრობლემას – ეს ხდის მოძრაობას კომფორტულს და ზრდის მასალების მომსახურების ხანგრძლივობას.
ფერდობები უნდა გაკეთდეს განივი, გრძივი ან განივი-სიგრძივი. დახრის მინიმალური კუთხე არის 5 გრადუსი (5 მმ/მ). რაც უფრო ინტენსიურია ჰიდრავლიკური დატვირთვა, მით უფრო დიდი უნდა იყოს კუთხე.
წვიმის შედეგად მოსული ნალექი სპეციალურ სადრენაჟო არხებში უნდა მიედინებოდეს

სახსრების ჩაყრა ცემენტის ნარევით

ძლიერი არ ნიშნავს უკეთესს. ქვიშა გამოიყენება ნაკერების შესავსებად და ფილის მონოლითურობისთვის. ცემენტი მხოლოდ ერთი შეხედვით ჩანს უფრო რაციონალური გამოსავალი. ფაქტობრივად, ის ხვდება ტროტუარის ფორებში და ტოვებს კვალს, რომლის მოშორება ან ძალიან რთულია, ან შეუძლებელი.
საუკეთესო ვარიანტია შეცვლილი ქვიშა. ეს არის კალცინირებული მასალა, რომელშიც მწარმოებელმა დაამატა პოლიმერები. ასეთი ქვიშა დროთა განმავლობაში არ იშლება, არ ტოვებს ფილას ფილაზე, ხელს უშლის სარეველების ზრდას და მარტივი გამოსაყენებელია.